понеділок, 11 липня 2016 р.

Мені пишуть - відповідаю / I write - answer

Хто має вишивати ВЕСІЛЬНИЙ РУШНИК?
Вітаю Вас, пані Олено! по-перше, хочу виказати щиру захопленість вашою завзятістю і любов"ю до нашої рідної культури і традицій! після того, як я побувала на Вашому імпровізованому українському весіллі на Ночі музеїв, я досі лишаюся вражена. Були речі, і немало, яких я, на жаль, не знала, але тоді почула і побачила.
А були й такі, які я завжди вважала правильними, а Ви тільки підтвердили це з професійної точки зору. Одна з них - це те, що треба вишивати самим, особливо весільний рушник. От і хочу звернутися до Вас з таким питанням. Зараз збираюся вишивати весільний рушник приблизно за такою схемою, і з"явилася проблема в нестачі інформації щодо правильності створення Дерева роду. Лише у одному джерелі я знайшла як, та це викликало у мене нові питання. По-перше, там говорилося, що братів-дядьків зображають квадратом, а тіток-сестер - трикутником. Хіба не навпаки? Чи вірно, що родичів батька вишивають зліва, а родичів матері - з правого боку? І чи справді в батьківському вузлі старші родичі вказуються знизу, молодші - зверху, а в дочірньому навпаки?
Буду дуже вдячна за будь-яку допомогу і роз"яснення, якщо Ваша ласка. З повагою, Анастасія.
14:15
Доброго дня, дорога Анастасіє!!!
дуже дякую за теплі слова.
стосовно рушника
жодного етнографічного запису кінця 19 - першої половини 20 століття стосовно того, що ви пишете - мені не відомо
це - вигадки чи інтерпретації сучасних мистецтвознавців..... знавців....... одним словом
не дарма і у Вас одразу ж виникли підозри
я до таких речей ставлюся скептично.
З повагою, етнолог Олена Щербань

Немає коментарів:

Дописати коментар