Обжинковий дід ― добре відомий поліщукам обжинковий тер- мін, що означає частинку недожатої ниви, яку залишають покій- ним предкам. Поступово знімаючи табу з недожатої ділянки обря- довими діями, прадавні землероби довели цю частку урожаю, що належить душам прабатьків, до розмірів теперішніх ― символіч- ного ″діда″, логічним продовженням якого уже у хаті є сніп на по- куті. За способом в’язання, обрядовими дійствами мало чим відрі- знявся від ″бороди″, яку залишають у полі. Це той же пучок недо- жатого жита, де кількість залишених стебел повинна співпадати з кількістю членів сім’ї та поголів’я худоби (кожному по колосоч- ку). ″Діда″ перев’язують у кількох місцях кольоровими нитками або шнурочками.
Блог Олени-Олімпіади
Контакты
https://www.facebook.com/shcherbanjov
shcherbanjov@ukr.netolena.solnce@gmail.com
http://ljalinasvitlica.blogspot.com/
http://vesilja.blogspot.com/
http://opishniaturist.blogspot.com/
вівторок, 21 липня 2015 р.
Жниварські традиції / harvest song traditions
Обжинковий дід ― добре відомий поліщукам обжинковий тер- мін, що означає частинку недожатої ниви, яку залишають покій- ним предкам. Поступово знімаючи табу з недожатої ділянки обря- довими діями, прадавні землероби довели цю частку урожаю, що належить душам прабатьків, до розмірів теперішніх ― символіч- ного ″діда″, логічним продовженням якого уже у хаті є сніп на по- куті. За способом в’язання, обрядовими дійствами мало чим відрі- знявся від ″бороди″, яку залишають у полі. Це той же пучок недо- жатого жита, де кількість залишених стебел повинна співпадати з кількістю членів сім’ї та поголів’я худоби (кожному по колосоч- ку). ″Діда″ перев’язують у кількох місцях кольоровими нитками або шнурочками.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар